Aftonbladet – inte roligt, bara lågt
För ett par veckor sedan läste jag en artikel i Aftonbladet som illustrerades med Fredrik Reinfelt som kärring. Man hade […]
För ett par veckor sedan läste jag en artikel i Aftonbladet som illustrerades med Fredrik Reinfelt som kärring. Man hade […]
Efter ett alltid lika givande besök i Älmhult och IKEA gick färden hemåt upp genom Småland. När vi åkte förbi
Nu när jag sett Babben på teve ett par lördagkvällar, blev jag påmind om hennes sommarprogram för två år sedan.
Ibland hamnar man på en konsert, teater eller liknande, då man lyfter 10 cm från marken av det man hör,
Tiden går snabbt trots sommaruppehåll. Men nu börjar allt gå i vanliga hjulspår igen. Och det är skönt, för nu
Jo, kvalitet, tar priset! Ordet kvalitet används i tid och otid, när man vill framhäva något man själv instämmer med.
Läste igår i SvD om att vi unnar oss så mycket lyx, viner, choklad etc, och att lyxkonsumtionen bara ökar.
Läser i Svenskan om Den nya tidens bibliotek i Sverige och ute i världen. Med fet stil står det ”Glöm
När våren anas i gräset bland sorkhålen. Och när jag kan dricka morgonkaffet ute. Vår tranfamilj kom lagom till Vårfrudagen,
Det satt långt inne. Inte förrän nu, när folk börjar röra på sig och ringer och frågar om vi har
Jag tänkte jag skulle låta bli att utgjuta mig om Persson, men kan inte låta bli. Alla vi som från
…hade jag tyckt för några år sedan. Men nu samlar jag mönster omkring mig. Det var därför jag ville
Näst sista utställningsdagen (3 mars) kunde jag se ”De berömda och de glömda” om kvinnliga svenska modernister på Västerås konstmuseum.
Jag lyssnar på ett kulturprogram på radio. Programledaren pratar hela tiden om ”folkhemsmarkörer” i nya filmer, men låter oss också