Ständigt dessa Larssons i Sundborn – MoMA och Elle
Ny video om dessa Larssons i Sundborn – Välkommen kära du… Ännu en gång – ständigt dessa Larssons i Sundborn […]
Ständigt dessa Larssons i Sundborn – MoMA och Elle Läs mer »
Om folkhem och välfärd. Många begrepp som behöver förklaring.
Ny video om dessa Larssons i Sundborn – Välkommen kära du… Ännu en gång – ständigt dessa Larssons i Sundborn […]
Ständigt dessa Larssons i Sundborn – MoMA och Elle Läs mer »
I över ett år har jag suttit i Coronakarantän som sjuttiplussare.I över ett år har jag följt Folkhälsomyndighetens presskonferenser, följt SVT:s
Mamma Vanja och Ingvar Kamprad! Detta skrev jag för ett och ett halvt år sen, i februari 2018, men publicerar
Karin Olsson skrev för ett tag sen i Expressen att föreställningen om Bullerbyn kanske aldrig har varit så avlägsen som
Pappa! Grattis på 95-årsdagen!!! Nu fyller pappa 95. Det här skrev jag för fem år sedan: Min pappa, Anders Andersson,
Nu fyller pappa 95 – ett stycke svensk industrihistoria! Läs mer »
Nu är jag med i en arbetsgrupp för att få fiberkablar nedgrävda så vi kan få bättre uppkoppling m.m. här
När jag ser rubriker i tidningarna om vårdplatser hit och dit och att vårdplatserna blir allt färre, har jag frågat
Debatten om äldreomsorgen är spretig. Ibland buntar man ihop pensionärer 65 år och uppåt dvs 19% av hela befolkningen eller
Om jag får önska vill jag ha ett nytt granskande program i radio och/eller teve, i stället för Uppdrag granskning,
Helt nyligen kom jag i konakt med tre föreläsare som jag skulle vilja föra ihop och som skulle kunna göra
Efterlyses: nya ord för entreprenör och entreprenörskap! Läs mer »
Annelie Nordström blev intervjuad av Tomas Ramberg i Ekots lördagsintervju. Irritationen växte när jag hörde hur Tomas Ramberg helt snöade
Återigen känner jag stor olust inför ett radioprogram, den här gången Nya vågen i P1. Där Göran Greider uttryckte att
Har suttit ute och druckit kaffe och ätit lowcarb-skorpor. De smakade lite godare när de åts ute vid trädgårdsbordet. Men
besök hos en kiropraktor, som justerade ryggen och gjorde mig rörlig igen. Jag känner mig mycket bättre, men har börjat
Det är först när man har riktigt ont som man inser hur värdefull hälsan är, men den tiger still när
Här sitter jag med IF Metalls medlemskalender för 2012 (med en kvinna på omslaget). Nästan samma dag som Stefan Löfven
En händelse som ser ut som en tanke – IF Metalls medlemskalender 2012 Läs mer »
… och tantnostalgin, läs tantsnacket, i söndags: ”rulltårta, kalops, papiljotter och storblommigt är inne”. Vadå trend för att det kommer
Den här sorgliga händelsen, då en elvaåring blev avhyst från tåget i Kumla påminde mig om mina erfarenheter med SJ
Min pappa, Anders Andersson, är ett stycke svensk industrihistoria. Nu när du fyller 90 år, vill jag hylla dig med
Nu sörjer jag med Trollhättan. Men jag tror nog att den stolta arbetartraditionen gör att man reser sig och utvecklar
När Hans Rosling hos Skavlan svarade på frågan om det var bättre förr, gick det upp för mig varför jag
Carin Jämtins ord skorrar i mitt öra och det är två begrepp, vinst och folkhem, som gnager. Det är oacceptabelt
Jag tycker absolut att vi kan ha en Nationaldag, men jag har ingen större lust att fira, för jag vet
Jag lyssnar på ett kulturprogram på radio. Programledaren pratar hela tiden om ”folkhemsmarkörer” i nya filmer, men låter oss också